Assembly Annabel - Reisverslag uit Masqat, Oman van Lianne Keuper - WaarBenJij.nu Assembly Annabel - Reisverslag uit Masqat, Oman van Lianne Keuper - WaarBenJij.nu

Assembly Annabel

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

13 December 2011 | Oman, Masqat

Vandaag is het vroeg dag, om kwart over 5 kruipt Annabel bij ons in bed. Vandaag is de grote dag, de Assembly. De assembly van groep 5/6, haar klas. Op mijn vraag of ze zenuwachtig is voor vandaag en ze daarom zo vroeg wakker is zegt ze..".nou niet echt...ja hoor toch wel."

Op school hebben de kinderen samen de assembly geschreven. In deze assembly verwerken ze wat ze de afgelopen tijd hebben geleerd tijdens IPC. Voor groep 5 is dat "vulcano's" en voor groep 6 is dat "making the news" Dit wordt samengevoegd tot een mooi toneelstuk vol informatie. Annabel was vulcanoloog en had een vraag gesprek met een reporter.Ze mocht uitleg geven over de textonische platen, magma en hoe haar werk er uit ziet. Ze had veel moeilijke woorden te onthouden. Een weekje oefenen was best kort.

Toen het moment daar was, alle ouders van klasgenoten waren gekomen om deze Assembly mee te maken, alle kinderen van de PDO school zaten in de zaal, het toneelstuk kon beginnen. De kinderen waren natuurlijk helemaal niet nerveus...(hoe kom je er bij!) Het doek gaat open en daar staan ze. Er was een filmpje te zien over hoe een vulkaan uitbarsting in zijn werk gaat, nadruk lag ook op de film techniek en wat er komt kijken bij het goed filmen van zo'n uitbarsting. Het journaal werd voorgelezen, Annabel was te zien in een reportage en stond daar op het toneel of ze nooit iets anders had gedaan. Het meisje dat andere jaren graag weg dook tijdens Assembly's stond nu in een glans rol. Ze legde uit, wees aan en bewoog over het toneel of ze het dagelijks deed. Wessel en ik zwollen van trots. Wat deed ze het goed, net als al de andere kinderen van haar klas. Er waren leuke grapjes verwerkt in de assembly en de kinderen zelf straalden. Zo mooi om te zien, zo genieten. Weer een succesje er bij. De Juf had er samen met de kids een mooi stuk van gemaakt. Iedereen had een rol om trots op te zijn. De klas straalde , samen staan we sterk!
De kinderen werden na afloop gecomplimenteerd en getracteerd op pannekoeken en ijs.

• 14 December 2011 - 16:42

Leny :

Wat leuk dat nu het optreden van Annabel een groot succes was. Ik herinner mij het optreden als kleuter.Inderdaad was ze toen verlegen en kroop ze bijna weg. Wat een groei. Enig om het te horen en zien!
    Lieve groet van Leny

• 15 December 2011 - 06:20

Tante Hilda :

Wat fijn dat jij heb meegewerkt annabel om zo'n succes te maken als vulcanoloog van jullie assembly . Ik zou hier van te voren ook wel een beetje vroeg voor wakker worden .maar gelukkig sta je stralend op de foto groetjes